۲/۰۱/۱۳۸۹

مسایلی كه باید روشن شود نمی فهمیم و یا نه نمی خواهیم بفهمیم؟


20.jpg



-باید بگوییم تراکتور آنقدر بزرگ است که بعضی ها از همین حالا به بزرگی آن پی برده و سعی در تخریب آن دارند تا مبادا این واقعیت روزی بر همگان آشکار شود و بزرگی تیمهای دیگر زیر سئوال برود . تیمی با این همه طرفدار و عاشق که باعث سربلندی کشور است حداقل حقش این است که مورد احترام و ارزش واقع شود .
از طرفی دیگر آیا شما این حق را به خود میدهید که حرفها و خواسته های خود را به دیگران تحمیل کنید . آیا ما باید همیشه در آن چهار چوبی که به نام استقلال و پرسپولیس تعریف شده قدم برداریم . چرا چون شما آن تیم را دوست دارید؟ حتی اگر من بخواهم چنین رفتار کنم نمیتوانم. نمیتوانم برای اینکه تیمی دیگر را دوست دارم و دلم با آن است .از شما میپرسم آیا عشق به یک چیزی یا کسی یا زور انجام میشود .مگر عشق چیزی تحمیلی است . نه . عشق فراتر از آن چیزی است که شما تصورش را میکنید و در رویاهای خود دارید آقای x .
قصد ندارم خود را به شما ثابت کنم ولی میخواهم برای یک بار هم که شده حرف دل خود را بگویم تا حتی طرفدارهای ییروزی و استقلال و سایر تیمهای نیز این حقیقت را بدانند و خودشان جلوی کسانی بایستند که سعی در تخریب هویت تیمی را دارند که بزرگیش  چندیدن و چند سال است در سایه کم فکری و کوته فکری قرار گرفته بود .

1 ) محدود کردن تراکتور به تبریزروی حرف من با رسانه های زرد است . آیا تراکتور فقط در تبریز طرفدار دارد ای کاش روز بازی تراکتور با پیروزی یک خبرنگار در ارومیه بود و گزارشی مینوشت از شور و شوق کسانی که برای تشویق تیم محبوب خود عازم تبریز میشوند و عکسی از ماشین ها و اتوبوس های راهی شده به تبریز می گرفت تا بلکه برای حرفمان هم سندی داشته باشیم !؟. مگر شما پلاکاردها و نوشته هایی که در ورزشگاه ها و در روز بازیهای تراکتور در ورزشگاه یادگار نصب میشود را ندیدید . قلب اردبیل به عشق تراختور می تپد . تراختوررون اورمولو هاوادارلاری .قلب زنجان - همدان - سولدوز - میانه - مراغه خوی مرند مغان  و... در تهران و بازی تراکتور مقابل تیم های پایتخت و در کرج که اکثر طرفداران تراکتور  از خود تهران و کرج و شهرهای کوچک و بزرگ دور و بر آنها آمده بودند , ندیدید .حتما آن پارچه نوشته بزرگی که در ورزشگاه آزادی نصب شده دیدید و همچنین پلاکاردهایی که از مناطق مختلف تهران هم آورده بودند .در شهرهای دیگر هم همین طور مشهد شیراز ( ترکان قشقایی ) اصفهان قم . البته من به شما حق میدهم که ندیده باشید . چون برنامه ای مثل نود در روز بازی تراکتور با استقلال هر کجا که ماشین تبریز پلاکی میدید دوربینش را روی آن زوم میکرد . تا مبادا! هر چه باشد فردوسی پور طرفدار هر تیمی هم باشد طرفدار تراکتور نیست !!؟
2)شعارهایی به نظر بعضی ها نامتعارف آیا شعار یاشاسین آذربایجان شعار نامتعارفی هست .یا اینکه عشق به دیار و زادگاه خود چیزی غیر طبیعی هست . در ایران انسانهای انگشت شماری پیدا میشوند که سعی در تخریب شخصیت تراکتوری دارند . هدف آنها این است : شخصیت تراکتور یا پان ترک هست و یا ...  از هر راه و كار غیر اخلاقی و غیر اصولی برای تخریب آن بهره میگیرند .
آیا وقتی در یک برنامه ورزشی تلوزیونی ( بازی پرسپولیس و استقلال ) مجری برنامه با دو به عقیده خودشان کارشناس سعی دارند تا همچنان به لج بازی خود ادامه داده  و فوتبال ایران را منحصر به این دو تیم دانسته و حتی گویند که در ایران همه یا طرفدار این تیمند و یا آن تیم و باز گویند که پرسپولیس حتی در افغانستان هم طرفدار دارد ,( رفتاری كه فقط مختص به انسانهای جهان سومی است ) جواب من تراکتوری در برابر این موضع کورکورانه چه میتواند باشد . من هم میگویم که اصلا پرسپولیس در اروپا - آمریکا - آفریقا - آسیا و حتی در افغانستان هم طرفدار داشته باشد . باز هم من طرفدار تراختور هستم و از ته قلبم به این تیم عشق میورزم و میگویم که محبوب آذربایجان تراختور تراختور .
در بازی استقلال پرسپولیس دو کارشناس! از هر دو تیم با مجری در تلوزیون و برنامه زنده . هر سه با موضع مشخص وارد میدان شده و فوتبال ایران را در کمال وقاحت منحصر به پرسپولیس و استقلال میدانند و تراکتور بزرگ و سایر تیمها با همه قدمت و افتخار آفرینی برای ایران زیر پا له میشوند . در بازی برگشت تراکتور و پیروزی در تبریز دوباره این عمل تکرار میشود . و جناب آقای مجری با کارشناس محترم باشخصیت کاردان و البته عالم! در جواب یک بیننده که در آنجا حضور دارد چنین میگوید.
سئوال بیننده این است : چرا تیمهایی مانند استقلال و پرسپولیس چندیدن سال است با صرف بودجه های کلان از طرف دولت نتوانسته اند موفق باشند در حالی که تراکتور در اولین حضورش با بودجه ای ناچیز و بدون حمایت از طرف دولت میتواند این چنین خوب نتیجه بگیرد ؟ جواب کارشناس خوش تیپ این است : البته ما بودجه آنچنانی برای این تیمها نداریم!!! و در ضمن قبلا هم گفتم در ایران فقط استقلال یا پرسپولیس. البته همه این حرفها را در کمال متانت میزند . نظر شما چیست ؟

بیاییم و از این به بعد بدانیم ’ بخواهیم  و  بتوانیم  شخصیت تراکتور و تراکتوری را درک کنیم و به آن ارج نهیم .

هیچ نظری موجود نیست: