۲/۰۱/۱۳۸۹

سامی یوسف سال 2006 در باکو اذربایجان اهنگ اذربایجان را با شعرو تنظیم توسط پدرش

سامی یوسف سال 2006 در باکو اذربایجان اهنگ اذربایجان را با شعرو تنظیم توسط پدرش براساس ملودی آذربایجانی اجرا کرد.سامی یوسف درهنگام  اجرای اهنگ گریست وتمام عشق اش را به سرزمین مادری خود ابراز کرد.
سامی یوسف برزگترین خواننده راک مسلمان که تابعیت بریتانیایی دارد در یک خانواده ترک الاصل در تهران بدنیا امد.خانواده پدری سامی یوسف  درسالهای پس از جنگ دوم جهانی پس از حمله بلشویک ها به اذربایجان  از باکو  برای حفظ مذهب و ایین خود به ایران وتبریز مهاجرت کردند و مادر سامی یوسف از خانواده های ترک تبریزی است.
سامی یوسف در مصاحبه اختصاصی با شبکه سوم خاطر نشان کرد که اصالتا ترک و از نظر فرهنگیاذربایجانی ایرانی است.سامی یوسف در دوران کودکی خود با موسیقی اذربایجانی اشنا شده است و در دوالبوم خود از ملودی های اصیل و اذربایجانی استفاده کرده است.این اهنگ توسط سامی یوسف در صفحه اختصاصی خود درفیس بوک منتشر شده است
  
آذرباجان ، اي من جان ، من سن قوربان
 
آذربايجان ، اي جان من ، من فدايت شوم

گلميشم آتالارمين يوردونا

به وطن پدران و مادرانم آمده ام

سيزرلي گورمک من بير حسرت ايدي

ديدن شما براي من يک حسرت بود

گلميشم شرف لي انسان لارين يوردونا

به سرزمين انسانهاي با شرف آمده ام

وطنيم وطنيم ، سن قوربان ياشاسن ياشاسن آذربايجان

وطن من ، وطن من جانم به فدايت ، زنده باد آذربايجان

هیچ نظری موجود نیست: