۵/۱۲/۱۳۸۹

تراکتور اسطوره ی آذربایجان

اشگاه تراکتور سازی تبریز یکی از معتبرترین باشگاه های ایران است که در سال 1349 به همت مدیرانی علاقمند و ورزش دوست چون مهندس راستگار و حسین اردبیلی با حمایت کارخانه تراکتورسازی تبریز بنیانگذاری شده است. تا سال ۱۳۸۰-۱۳۸۱(۲۰۰۱-۲۰۰۲) در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کرد اما در آن سال به دسته پایین تر یعنی لیگ دسته یک سقوط کرد.

اما پس از ۸ سال انتظار در سال ۱۳۸۸ دوباره صدای چرخهای تراکتورسازی به گوش لیگ برتر رسید.

اینبار تراکتور با صعود به لیگ برتر در فوتبال ایران جوی دیگر به وجود آورد به گونه ای که تراکتور پس از سالها دوری از لیگ برتر تنها تیمی بود که از آذربایجان در لیگ برتر حضور داشت و در اولین سال ورود به لیگ برتر با کمک هواداران خود شور و نشاطی دیگر به لیگ بخشید و تنها تیم شهرستانی بود که هوادارنش بیشتر از تیم های صدر جدولی بودند و همیشه با تراکتور بودند و هستند و همیشه در هر حالت باز تیم را مورد تشویق قرار می دادند و مهمتر اینکه با وجود نداشتن ستاره های بسیار با تیم های صدر جدولی برابری می کرد.

هوادارانش با شور و اشتیاق و عشق خاصی از تمام نقاط کشور عزیزمان به استادیم ها سرازیر می شوند تنها برای تشویق تیم محبوب خود ، حتی در بازی های خارج از خانه نیز تیم خود را تنها نمی گذارند به طوری که گاها تعداد هواداران تیم تراکتور در خارج از خانه بیشتر از هواداران تیم میزبان بوده است. تراکتورسازی در بین هوادارانش به «تراختور» معروف است و همچنین شعارهایی از قدیم در میان هوادارن تراکتورسازی در ورزشگاه رواج دارد که مشهورترین آن‏‏ها «داغلاری سؤکر...»، «ئیل یاتار...» و «یاشاسین آذربایجان» هستند.

در طول فصل گذشته تمام اخبار رسانه ها بیشتر متوجه تیم تراکتور سازی و هوادانش بود .تیم تراکتور سازی تبریز در فصل گذشته به عنوان پرهوادار ترین تیم و تماشاگرانش ، پرشور ترین هواداران لیگ نام گرفتند.( حتی در سفر مدیران فوتبال باشگاه های ایران به اسپانیا مشخص شد تعداد هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی بیشتراز هواداران رئال مادرید است)

امروزه تراکتور تبدیل به نماد و اسطوره آذربایجان شده است و برای مردم آذربایجان جذابیتی خاص دارد .

حتی در دیدار دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس، از دور برگشت رقابتهای لیگ نهم، تعدادی از بانوان تبریزی، با حضور در استادیوم، با رفتن به تپه‌های مشرف به زمین چمن، به تماشای بازی پرداختند.

همچنین باید گفت اولین کارت رسمی هواداری یک باشگاه در تاریخ کشور به نام یک زن هوادار تراکتورسازی ثبت شده است

حال تراکتور در اولین سال حضور خود در لیگ برتر پس از سالها دوری با تکیه بر هواداران پر شور خود که می توان گفت پر هوادارترین تیم در کشور عزیزمان است ، توانسته نه تنها در آذربایجان و کشور عزیزمان ایران بلکه فراتر از مرزهای کشورمان آوازه ای برای خود دست و پا کند.

همچنین باشگاه تراکتورسازی در سال ۱۳۸۹، سرود رسمی خود را با شعر و آهنگ امیر سپهر (به زبان ترکی آذربایجانی) و اجرای گروه کر باریش، رونمایی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: