۵/۱۲/۱۳۸۹

ما هواداران عاشق آذربایجانی

قرعه کشی فصل جدید مسابقات لیگ برتر در حالی‌ بر گزار شد که ماه عسل آن چیزی به جز تعجب و نگرانی برای ما نداشت و بازیهای تیمهای آزربایجانی و تهرانی همزمان شد.
 اما با توجه به تمهیداتی که از سوی دو باشگاه تراکتور و بلدیه اسپور اندشیده شد این مورد برطرف شد و زمان دو بازی با یک روز تأخیر انجام خواهد شد.
البته نگرانی هایمان از نتیجه بازی تیم هایمان نیست،چون از ته دل معتقدیم که تیمهای ما سرافرازانه همه موانع را پشت سر خواهند گذاشت ، بلکه نگرانی مان از آن است که با شروع مجدد لیگ سلسله حوادث مرموز رایج در فوتبال ایران نیز شروع میشود ، مجموعه اتفاقاتی که در همه جای دنیا به دلیل نادر بودنشان معروف هستند؛
با یک فلش بک به چند سال‌قبل و مروری بر هفته‌های آغازین جام آزادگان در خواهیم یافت که دردانه های پایتخت همواره بازی‌‌های خود در برابر نمایندگان ما در در یک بازه زمانی خاص انجام داده اند و تکرار این پیشامد در یک دوره طولانی آن قدر شک برانگیز بود که صفت احتمال را از ذات جریان شسته و به آن رنگ و لعاب قاطعیت داده بود و کار به آنجا رسیده بود که مابقی تیم‌ها از تبریز به عنوان ییلاق این دردانه‌ها یاد میکردند.
از این تیپ موارد در فوتبال ایران ما کم ندیده ایم ، اشتباهات همیشگی داوری احکام منشوریت و محرومیتی که فقط دامن تیم‌های مردمی و آزربایجانی را میگیرد
،تا میرسیم به قرعه کشی فصل جدید در ورأ این قرعه کشی‌ شاهد اتفاقی نو و صد البته بديع هستیم که ذهن هر مخاطبی را نسبت به نیت این بدعت گذاران معطوف می‌کند .
آری امروز شاهد آن هستیم که تیمهای آزربایجان محکوم به آن هستند تا بازی های خود را با دردانه های پایتخت انجام دهند
جریانی که سالیان گذشته به ندرت شاهد آن بوده ایم (بهتر است بگوییم شاهد آن نبودیم)
آن هم مواقعی که در روز‌های واپسین مسابقات بر سر جایگاهی باهم رقابت داشتند ولی‌ ظاهراً این رقابت امسال از همان هفته های نخستین شروع شده یا شاید هم از چندین وقت قبل شروع شده است و ما بی خبریم ...
به هر حال بارها گفته ایم و باز هم میگوییم که فوتبال ما همواره آبستن حوادث و اتفاقات عجیبی‌ بوده و خواهد بود فوتبالی که بر اساس ادعای مسئولانش ( شما بخوانید : مالکانش ) سعی‌ بر حرفه‌ای شدن دارد اما همواره مسیری را انتخاب می‌کند که هیچ گونه هم سویی و هم خوانی با آن هدف متعالی ندارد، فوتبالی که عدم صعود تیم ملی اش‌ به جامعه جهانی‌ ظاهراً برایش درس عبرت نشده که هیچ  به نا حق، ضعف تیم ملیش را در دانش و توانایی‌های مربی جوانش شهریار دایی جستجومی کند ،غافل از اینکه مهمترین دلیل این  نزول همان حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش بینی‌ ( شما بخوانید : قابل پیش بینی‌ ) و بدعت گذاری‌های لیگ به اصطلاح برترش می‌باشد …
به هر حال با این قرعه مواجه شده ایم و بهتر است بگوییم در آستانه آزمایشی‌ سخت و دشوار قرار داریم.
در دو ساله گذشته بار‌ها و بارها با مشکلاتی بزرگتر و پپیچیده تر روبرو شده ایم و هر بر با ذکر یا زهرا  و با تکیه بر همدلی مان بر مشکلات بسیار سخت فائق آمده ایم .
این بار نیز دست در دست هم و با توکل به خدای منان پیش به سوی خلق حماسه ای جدید قدم بر می‌داریم تا جواب تمامی تنگ نظری‌ها و غرض ورزی ها را از همان ابتدا و قاطعانه تر از همیشه داده باشیم .
استادیوم یادگار را به رنگ قرمز آذین بندی خواهیم کرد و  نصف سکو‌های استادیوم آزادی را حق بلامنازع طرفداران پیروزی خواهیم دانست .
مطمئن هستیم که تاریخ از این روز به عنوان حماسهٔ  تکرار نشدنی همواره به نیکی‌ یاد خواهد کرد.
همه با هم پیش به سوی فتح استادیوم آزادی و دره گرگ ها ...
هر دو استادیوم را پر خواهیم کرد . ما هواداران عاشق آزربایجانیم
آزربایجان تیم لری … فرق ائله مز رنگ لری
سایت هواداران تیراختور آذربایجان

هیچ نظری موجود نیست: