۳/۲۳/۱۳۸۹

یک شوونیسم تمام عیار سکاندار سیستم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی


 
مديركل آموزش و پرورش آذربايحان شرقي: روستاي «كرينگان» موزه زنده زبان باستاني آذربايجان است
مديركل آموزش و پرورش استان آذربايحان شرقي گفت: روستاي «كرينگان» موزه زنده فرهنگ و زبان باستاني آذربايجان است.
 به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، فيروز رضايي در مراسم بهره‌برداري از مدرسه روستاي كرينگان ورزقان اظهار داشت: روستاي «كرينگان» موزه زنده فرهنگ و زبان باستاني آذربايجان است و اهالي اين روستا از معدود بازماندگان نسل‌هاي گذشته آذربايجاني وفادار به زبان باستاني خود هستند. وي اضافه كرد: اجداد و گذشتگان ما در آذربايجان از هزاره اول قبل از ميلاد به زبان تاتي تكلم، تفهيم و تفهم مي‌كردند كه «كرينگان» تا به امروز آن زبان را حفظ كرده است.
رضايي، اثر باستاني بر جاي مانده از زبان و فرهنگ گذشته را در اين روستا و روستاهاي اطراف از هر بناي باستاني با ارزش‌تر و گوياتر دانست.
مدير كل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي گفت: به محققان و دانشمندان حوزه‌هاي علوم اجتماعي و زبان‌شناسي است كه نسبت به پژوهش، ثبت و ضبط اين اثر فرهنگي كهن اقدام و آن را براي آيندگان به امانت بسپارند.
براساس اين گزارش، مدرسه روستاي «كرينگان» تا به حال فاقد فضاي آموزشي مناسب براي تحصيل دانش آموزان نبود و اين مدرسه به صورت نصب كانتينر توسط اداره كل توسعه و تجهيز و نوسازي مدارس استان ساخته شده و در اختيار آموزگار و دانش آموزان قرار مي‌گيرد كه هزينه آن مبلغ 130 ميليون ريال است.
خاطر‌نشان مي‌شود، روستاي كرينگان داراي 25 خانوار با تعداد 130 نفر جمعيت در يك نقطه دور افتاده از مركز شهرستان حدودا به فاصله 60 كيلومتر در دل جنگل‌هاي بكر و و دست نخورده ارسباران قرار گرفته است.
در حاشيه اين مراسم، مدير كل آموزش و پرورش استان، فرماندار شهرستان ورزقان و ساير مسئولان با حضور در مسجد اين روستا با مردم ديدار كرده و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات آنان قرار گرفته و براي حل آن قول مساعدت دادند.

هیچ نظری موجود نیست: